8 veckor med halsont

Ska se om de finns nån som kan försöka hjälpa mig vad jag ska göra. Har haft ont i halsen i över 8 Veckor nu. Jag börjar tro det kan bero på när jag renoverar rummen? Slipande väggar osv, byggdammet? Är på sista rummet nu, och efter jag varit där så är det mkt värre i halsen, under dagen gör de ont men inte lika mkt.
Varit på vårdcentralen 3 ggr nu och de säger bara de e nått virus…

@Stefan_Sandstrom din fru var väll läkare?

Du har väl luftrenare och mask när du renoverar? Isf bör det ju inte vara det? Är ögonen också irriterade?

Testa att ta allergitabletter tre fyra dagar för att om det hjälper.

Nej ingenting på mig :cold_sweat:

Okej, skulle de kunna hjälpa emot byggdamm om de skulle vara de? :slight_smile:

Råkade ut för något liknande för många år sedan. Tog några prover som visade att det var virus så det var bara att vänta tills det gick över av sig själv. Efter några månader så gick det över.
Var lite smådrygt.

Jaså okej.

Låter verkligen jättedumt att inte skydda dig när du slipar och har dig. En billig peng för att slippa besvär. Kan mycket väl vara att halsen är irriterad av allt skit du andats in.

Hade exakt samma när jag spacklade och slipade i garaget i våras, men klurade ut det efter andra vändan halsont! :yum: Ett munskydd senare så var det lugnt! :grinning:

2 gillningar

:slight_smile: jo. Ska jag boka ett besök?. Hon sitter dock i Abudhabi. Iofs på karolinska denna vecka och föreläser i sådant man är för snygg för att förstå.

Tänkte mer om du kunde rådfråga :sweat_smile:

Jag har jobbat som målare sen 03 och har aldrig haft damm-mask :sunglasses:

Det är ju ett enkelt sätt att utesluta lite enklare allergier. Men troligen klokare att testa mask.

1 gillning

Tills slut blir man imun. :rofl::rofl::rofl:

Gjorde det lite snabbt.
Svaret var att har du varit på vårdcentral 3ggr och fått samma svar så lär det gälla.Om du inte har några blåsor eller liknande i munnen å halsen och ingen feber så låter det som ett segdraget virus.
Alternativet är att du insisterar prata med speciallist för du är orolig.

Okej, tack. Får helt enkelt vänta ut skiten och använda mask helt framöver. :slight_smile:

Ja fasiken kör med mask, onödigt att utsätta sig i onödan.

1 gillning