2K har visat upp racingspelet LEGO 2K Drive

Från sajten:


2K Games har visat upp Mario Kart-utmanaren Lego 2K Drive som låter dig ge dig ut på äventyr med dina egen Lego-kreation på vägarna.

Spelet är i sig ett äventyrsspel där du kan utforska vägarna i en öppen värld och hitta race och andra utmaningar. Här stöter vi också på minispel, utmaningar och kan samla på oss olika samlingsobjekt. Vi kan riva och krascha in i legobyggnader och vi kommer stöta på flera välkända bilar från City, Creator och Speed Champion.

Spelet har samma spelmotor och grafik som tidigare Lego-spel med flyttat nu ut på vägarna. Du kan bygga och konfigurera din bil hur du vill och under spelets gång låser du upp nya bitar, klistermärken och annat för att använda för att utforma dina vrålåk. Det finns också spellägen som co-op, splitscreen för lokalt spelande och online-läge.

Dessutom kommer det färdiga licenserade välkända bilar, i ett samarbete med McLaren kommer McLaren Solus GT och McLaren F1 LM, som nyligen kom i Speed Champion-serien, redan från start.

Spelet kommer i tre versioner, Standard Edition, Awesome Edition och Awesome Rivals Edition. Där Awesome Edition innehåller McLaren-bilarna tillsammans med andra unika bilar, minifigurer och delar för att bygga sina bilar samt ett 1 års Game Pass. Awesome Rivals Edition är helt digitalt och innehåller samma men med mer av allt och möjligheten att komma åt spelet tre dagar tidigare.

Förhandsbokar du spelet före 18 maj får du även en extra digital nedladdning i form av paketet Aquadirt Racer och köper du den fysiska version av Standard eller Awesome Editionfår du också med en fysisk legobil i samma tema.

Lego 2K Drive kommer till Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, PC (Steam och Epic Games Store) och Nintendo Switch den 19 maj. Rivals Edition 16 maj. Med prislappar på ganska saftiga 649 kronor, 1049 kronor och 1259 kronor.

Via: 2K Games.

Galleri

Det blev lite köpbegär, särskilt om det finns så man kan bygga egna bilar, dela dom med andra och ladda ner andras byggen

1 gillning

Ja, det låter nice! Får hoppas man kan göra det! Hoppas jag kan ta betalt för mina Volvo 240 då bara! :rofl:

Kikade på lite gameplay-videos igår sen och det ser faktiskt riktigt jäkla roligt ut! :grimacing:

Nån som spelat?

Blev lite sugen tills jag såg prislappen. Drygt 700 spänn plus fullt med mikrotransaktioner, tydligen. Får hoppas det dyker upp i en reakorg framöver. :blush:

Inte spelat än heller! Blev glad när jag såg att det gick att få 20%, men var bara på Steam! :frowning:

Hutlösa priser tyvärr, så inväntar någon typ av rabatt! :slight_smile:

Ja, tyvärr lite för mycket pengar för min smak också. 499 på MediaMarkt, får se om det blir tillräckligt regnigt nån dag framöver....

1 gillning

Finns för 399 kr (PS4 och Switch) eller 449 kr (PS5) på NetOnNet.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/nintendo-spel/nintendo-lego-2k-drive/1029668.14410/?showSubscriptionModal=false&pTab=standard

1 gillning

Var lite bättre rabatt på PS Store med nu, men inte tillräckligt bra. typ 520 för PS5. :frowning:

Nu snackar vi! :heart::red_car::dash:

Tur en inte köpte det! :blush:

2 gillningar