”28 Years Later” får sig en första trailer

Från sajten:

28 dagar senare skrämde livet ur hela världen när den kom och satte en helt ny standard för zombiefilmer. Därefter kom uppföljaren 28 veckor senare, och nu är det dags för den tredje filmen.

28 dagar senare skiljde sig från traditionella zombiefilmer genom att fånga en rå och äkta känsla i ett ödsligt och zombiefyllt London, tack vare att hela filmen spelades in med en MiniDV-kamera. De hade ingen fet Hollywoodbudget och fick filma de tomma gatorna i gryningen, med polisens hjälp för att blockera trafiken. Filmteamet hade bara några minuter på sig att få rätt tagning och som tur är lyckades de med det.

Nu är det dags för den tredje filmen och till skillnad från den andra filmen så är det återigen regissören Danny Boyle och manusförfattaren Alex Garland som slår sina kloka huvuden ihop. I filmen så har det gått 28 år sedan zombieutbrottet och det finns ett par tappra själar kvar som kämpar för att inte bli köttmos och en av dem är Jim från första filmen som spelas av Cillian Murphy. Filmen har premiär den 20 juni 2025.

2 gillningar

Jag känner spontant att det här kommer att blir hur jävla bra som helst.

Ja jag hoppas verkligen det! Första filmen är ju ett mästerverk! Synd att den knappt går att se idag på grund av den dåliga kvalitén bara. Lite kul kuriosa är att flera scener är filmade med iPhone 15 Pro Max i den nya rullen =)

Jag såg om den första för ett tag sedan och slängde på min gamla dvd. Precis som du säger, gick knappt att titta på. Samtidigt bidrar det ju till stämningen så jag tror inte att jag vill se dem konvertera om den till 4k. Filmad med en iphone och en ljus och ljud rigg för flera miljoner. :grin:

Ja det gick verkligen inte, var så sugen på att se om det men gav upp efter 20 minuter haha. Jag vet faktiskt inte, de vill ju åt den där "äkta" känslan så de kör nog inte för mycket rigg ändå.