1Password lanserar engångskort för onlinebetalning

Från sajten:
image

Tjänsten 1Password som håller ordning på dina lösenord löser nu säker betalning i ett samarbete med Privacy.com.

Det innebär att vi kan skapa digitala engångs-betalkort via 1Password-appen inför ett köp som vi inte känner oss helt trygga med. Vi fyller på det digitala kortet med summan vi vill betala och då genereras uppgifterna som behövs för att göra affären, sedan försvinner betalkortet. Det går också koppla tjänsten till att betala abonnemang så att vi inte behöver dela med oss av våra riktiga kortuppgifter utanför appen.

Tjänsten fungerar än så länge bara med Amerikanska betalkort då Privacy.com inte sträcker sig utanför gränserna.

“We’re so pleased to add these features to 1Password – we’re pretty sure it’s new territory for password managers across the board. This partnership means we can now do for your money what we’ve always done for your passwords. Namely: create unique information for every service you use to keep your most important data as safe as can be”.

Vad tycker ni om tjänsten, behövs den och hoppas ni vi får se den i Sverige?

Via: 1Password Blog.

Oklart om denna tråden uppas något av min fråga här… Men förr i tiden hade ju swedbank en funktion så att man kunde skapa engångskort. Och nu när jag såg denna blev jag nyfiken, finns det någon sådan tjänst som fungerar i Sverige? Som gärna är billig, då jag inte näthandlar allt för mycket, men vissa skumma sidor vill jag ändå vara lite extra trygg på.

Revolut har den funktionen med virtuella kort för premium och metall kunder.

Klarna erbjuder det genom appen :slightly_smiling_face: